چه زماني بهتر است از نيترات كلسيم براي گياهان استفاده كرد؟

قبل از هر كاري، بهتر از ان را روي خاك تست كنيد زيرا نيترات كلسيم بيش از اندازه هم مي‌تواند باعث بروز مشكلات مختلفي شود.

براي جلوگيري از فساد ميوه‌ها، مي‌توانيد قبل از كاشتن، يك لايه از ان را روي خاك بپاشيد.

بعد از رشد گياهان و قبل از ميوه دادن، دوباره از آن استفاده كنيد. در اين زمان بهتر است از محلول رقيق‌تر ان استفاده كنيد. اين كار باعث مي‌شود كه سلول‌هاي گياهان در برابر فساد و ايجاد مشكلاتي چون گند زدن شكوفه جلوگيري كند.

بسياري از باغچه‌بان‌ها گياهاني كه به ميزان كلسيم حساس هستند را بيشتر از گياهان ديگر در معرض نيترات كلسيم قرار مي‌دهند. بعد از رشد هم بسته به نياز، مي‌توانيد يك يا دوبار ديگر هم از ان استفاده كنيد.

به طور كلي، بايد ميزان متعادل براي هر گياه را پيدا كنيد.

گياهاني مانند سيب، گوجه و فلفل از جمله گياهاني هستند كه نيترات كلسيم مي‌تواند به رشد آن‌ها كمك كند.

نسبت نيترات كلسيم

نيترات كلسيم و آب را با چه نسبتي تركيب كنيم؟

به ازاي هر ليتر، بهتر است فقط يك قاشق غذاخوري نيترات كلسيم استفاده كنيد و تا زماني كه به طور كامل حل شود، آن را هم بزنيد.

بهترين شكل استفاده از نيترات كلسيم، به شكل اسپري است زيرا سريع‌تر جذب گياه شده و از بروز مشكلات جلوگيري مي‌كند.

در تركيب با سولفات منيزيم مي‌تواند كمبود منيزيم را هم رفع كند. براي اين كار بايد اين دو محلول را با نسبت ۱.۵ تا ۲ كيلوگرم به ۹۵ ليتر تركيب كرد.

به عنوان مكمل، از ۱.۶ كيلوگرم در هر ۳۰.۵ متر استفاده كنيد. كود را با خاك مخلوط كنيد، مراقب باشيد كه محلول را به شاخ و برگ نپاشيد.

منطقه‌اي مي خواهيد كلسيم نيترات به ان اضافه كنيد را به خوبي آبياري كرده تا مواد مغذي شروع به نفوذ به خاك كنند و به ريشه گياه برسند.

براي يك محلول پاشي براي رفع كمبود كلسيم و افزودن نيتروژن، ۱ فنجان نيترات كلسيم را به ۹۴.۵ ليتر اضافه كنيد. زماني كه آفتاب كم است و گياهان به اندازه كافي آبياري شده‌اند، محلول را روي خاك اسپري كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد